Gdy zastanawiamy się nad wyborem eleganckiego zegarka na rękę, na ogół analizujemy przede wszystkim oferty tych firm, które specjalizują się w produkcji czasomierzy. Zamykanie się na innych procentów może okazać się jednak poważnym błędem. Przekonują się o tym między innymi osoby, które odkrywają firmę Burberry.

Gdy ta ekskluzywna brytyjska marka była powoływana do życia, nikt z pewnością nie przypuszczał nawet, że w jej ofercie pojawią się również zegarki, a już na pewno – że staną się one jednymi z najbardziej pożądanych przez kobiety czasomierzy dostępnych na rynku. Sama historia marki ma już zresztą ponad sto pięćdziesiąt lat, Thomas Burberry – 21-letni wówczas sukiennik – właśnie w roku 1856 zdecydował się na otworzenie swojego pierwszego sklepu.

Ponieważ działał na prestiżowym rynku brytyjskim, musiał liczyć się z dużą konkurencją, szybko okazało się jednak, że potrafi radzić sobie na nim znakomicie. Z biegiem lat firma rozwijała się, zaczynała być obecna również na rynkach zagranicznych, a jej oferta ulegała systematycznemu rozszerzeniu tak, aby odpowiadała na zmieniające się zapotrzebowanie zgłaszane przez nabywców. Trudno dziwić się więc, że w pewnym momencie jej częścią składową stały się zegarki, a gdy się już pojawiły – zagościły tam na dobre i są dziś postrzegane jako wyjątkowo wartościowe.